Najczęstsze błędy przy wymianie turbosprężarki

Nie wystarczy tylko kupić nową turbosprężarkę, ponieważ trzeba ją jeszcze odpowiednio wymienić. W pierwszej kolejności należy ustalić przyczyny awarii. Nie należy zapominać również o wyczyszczeniu całego układu dolotowego, gdy oczywiście jest taka potrzeba. Wymienia się również olej i filtr powietrza. Przed instalacją doładowania turbo układ napełnia się świeżym olejem. Turbosprężarka również tego wymaga. W dalszej kolejności trzeba pozwolić, aby silnik pracował na jałowym biegu przez około 20 minut. Prawidłowa instalacja turbiny polega również na zastosowaniu nowych uszczelek i śrub. Dowiedz się, jakie są najczęstsze błędy, które popełnia się przy wymianie turbosprężarki.

Jakie są najpopularniejsze błędy przy wymianie turbosprężarki?

Bardzo popularnym błędem związanym z wymianą turbosprężarki jest suchy start, czyli włączenie silnika z nowo zainstalowaną turbosprężarką przy małej ilości oleju smarującego. Warto skorzystać z kilku przydatnych porad na ten temat. W pierwszej kolejności należy zadbać o właściwe przygotowanie instalacji smarowania. Koniecznie trzeba ją wyczyścić, udrożnić i zalać świeżym olejem. Inną sprawą jest pompa paliwowa, która musi być w pełni sprawna.

Można także zalać turbosprężarkę świeżym olejem. Jednakże może dojść do sytuacji, w której spłynie on z przewodu przez jednokierunkowy zawór zwrotny. Rozruch silnika doprowadzi do zjawiska smarowania mieszaniną powietrza i oleju w formie piany. To inaczej kawitacja, czyli powód suchego startu. Wówczas przez kilka sekund pracy silnika ułożyskowanie turbosprężarki nie będzie smarowane właściwą ilością oleju.

Przy wolnych obrotach silnika turbodoładowanie obraca się z prędkością około 20 tysięcy obrotów na minutę. Następnie ta częstotliwość zwiększa się do 200 tysięcy obrotów na minutę. Należy zdawać sobie sprawę, że każda przerwa w dostarczaniu oleju przyczynia się do uszkodzenia łożyskowania. Zatem koniecznie trzeba zadbać o odpowiednie uruchomienie silnika, czyli przed jego włączeniem obracać wałem korbowym przy użyciu rozrusznika. Taka praca powinna być przeprowadzona przez około pół minuty. Uszkodzenie łożyskowania doprowadza do naruszenia stabilności wałka doładowania turbo. W konsekwencji luz promieniowy ulega zwiększeniu. Wycieranie przyczynia się do oderwania części wirników łopatek. Wskutek wytworzenia dużych sił dochodzi do przeginania wałka i jego pęknięcia.

Jak prawidłowo wymienić doładowanie turbo krok po kroku, aby wszystko działało dobrze?

Na samym początku pracy z turbosprężarką należy spuścić olej. Koniecznie trzeba uruchomić silnik, aby doszło do wytworzenia temperatury roboczej. Olej spuszczamy ostrożnie tak, aby się nie poparzyć. Sprawdzamy, gdzie umieszczona jest rura wydechowa i przeprowadzamy demontaż starej turbiny. Razem z turbo doładowaniem demontuje się intercooler sprężarki. Koniecznie trzeba też oddzielić kolektor wydechowy od turbiny. Tego procesu dokonuje się przez wykręcenie wszystkich śrub i demontuje turbo doładowanie.

najczęstsze błędy przy wymianie turbo1

Błędy przy wymianie turbosprężarki, czyli co zrobić, aby nie uszkodzić nowej turbosprężarki zaraz po założeniu?

Turbosprężarka nie może ani chwili pracować na sucho. To ważne, ponieważ w takich okolicznościach tarcie metal o metal prowadzi do uszkodzeń, które są nieodwracalne. Zatem przed montażem sprawdza się drożność przewodów doprowadzających i odprowadzających olej. Istotne jest także to, aby w układzie wydechowym nie było pozostałości poprzedniego urządzenia. Nie należy zapominać również o wymianie oleju silnikowego na nowy ze świeżym filtrem. Zakłada się także nowy filtr powietrza.

Jak powinna wyglądać jazda samochodem po wymianie turbosprężarki?

Istotne znaczenie ma również odpowiednia jazda po wymianie turbosprężarki. Podstawowym błędem jest suchy start. To jazda bez właściwej ilości oleju smarującego. Wielu kierowców zapomina również o wyczyszczeniu instalacji podczas wymiany turbosprężarki. Niektórzy nie sprawdzają także układu wydechowego. Koniecznie trzeba zweryfikować czy nie ma w środku pozostałości po poprzedniej turbinie. Sprawdza się też czy nowa turbina nie została uszkodzona, aby nie doszło do problemu zaraz na starcie.

Jak wymienić turbosprężarkę, aby wszystko przebiegło dobrze?

Prawidłowa wymiana turbosprężarki wymaga uwzględnienia kilku istotnych rzeczy. Po pierwsze należy koniecznie zbadać i usunąć przyczynę awarii poprzedniej turbosprężarki. To ważne, ponieważ bez tego nowa również ulegnie zepsuciu. Sprawdza się również drożność układu dolotowego i przewodu doprowadzającego.

Jak dobrze wymienić turbosprężarkę, czyli podsumowanie najważniejszych informacji

Przed zainstalowaniem nowej turbiny sprawdzamy między innymi czy drożne są przewody odprowadzające i doprowadzające olej. Kierowca musi skontrolować również, czy układ smarowania dostarcza do turbosprężarki odpowiedni olej pod właściwym ciśnieniem. Upewniamy się także, czy w układzie wydechowym nie ma pozostałości starej uszkodzonej turbosprężarki. Olej wymienia się razem z filtrem. Należy również zadbać o przepłukanie układu smarowania, ponieważ mógł on zostać zanieczyszczony opiłkami metalu z poprzedniej turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button