DPF po regeneracji – ile wytrzymuje?

Sposobem na zapchany filtr cząstek stałych jest regeneracja. Wybór tego typu rozwiązania stanowi dużo tańszy zakup niż nowa część. Zainteresowanych kierowców zapraszamy do zapoznania się z treścią artykułu, który przedstawia charakterystykę filtra DPF po regeneracji.

Jak długo wytrzymuje DPF po regeneracji?

Regeneracja filtra cząstek stałych jest to czynność, która bardzo często jest stosowana. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że podzespół będzie wyróżniał się parametrami zbliżonymi do części, która jest fabrycznie nowa. Specjaliści zakładają zatem, że wówczas filtr cząstek stałych jest w stanie wytrzymać nawet do 250 tysięcy kilometrów. Oczywiście należy tutaj uwzględnić też pewne warunki. Nie bez znaczenia jest tutaj prawidłowa eksploatacja. Istotne jest to, że wielu kierowców decyduje się na samodzielne czyszczenie. Jest to jednak proces, który pomoże na chwilę.

DPF po regeneracji — jakie mamy techniki?

W praktyce wyróżnia się bardzo wiele technik polegających na regeneracji filtra cząstek stałych. Warto zdecydować się na odpowiednią metodę, ponieważ nie każde rozwiązanie jest skuteczne. Zatem osoba, która chciałaby wypalić swój filtr cząstek stałych w piecu, powinna odszukać warsztat, który zatrudnia specjalistów. Wybór osoby kompetentne jest istotny, gdyż pomyłki i zastosowanie za wysokiej temperatury może uszkodzić części. W takich okolicznościach należy mieć na względzie fakt, że uszkodzony filtr nie podlega już regeneracji. Wielu kierowców usuwa ten element, ponieważ jest on dla nich niezwykle kłopotliwy. Tak naprawdę to nie sam filtr stanowi kłopot, ale nieuwzględnianie w praktyce wskazówek pochodzących od producenta.

DPF po regeneracji – ile wytrzymuje?

DPF po regeneracji, jak powinna wyglądać eksploatacja samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych?

Wykorzystywanie filtra cząstek stałych czy to oryginalnego, czy to zregenerowanego wymaga odpowiedniej eksploatacji. W tym przypadku warto tankować paliwo, które wyróżnia się najwyższą jakością. Dzięki temu nowa część wytrzyma nawet 300 tysięcy kilometrów. Dodatkowo DPF po regeneracji będzie na dłużej zabezpieczony przed kolejnym za pchaniem.

Po czym rozpoznać zapchany filtr cząstek stałych?

Gdy dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, wtedy pojawią się pewne symptomy, które o tym świadczą. Wśród tych objawów wymienia się zwiększone obroty i większe niż dotychczas zużycie paliwa na postoju. Wówczas nie należy wyłączać silnika, ale przejechać na wyższych obrotach ze stałą prędkością po drodze szybkiego ruchu. W zależności od tego, jakie są zalecenia producenta, filtr cząstek stałych po regeneracji potrzebuje jazdy z uwzględnieniem obrotów od 3000 do 3500 obrotów na minutę. Co więcej, trzeba wówczas poruszać się na 4 lub 5 biegu. Warto wówczas przejechać trasę na najniższych obrotach z wyższą prędkością obrotową silnika.

Czy warto usuwać filtr cząstek stałych?

Niektórzy kierowcy decydują się na zdemontowanie zapchanego filtra cząstek stałych. Jednak nie poleca się tego rozwiązania z bardzo wielu powodów. W efekcie może dojść do kłopotów z elektroniką i nieprawidłowych wskazań kontrolek. Co więcej, może to także zakończyć się odmową podbicia badań technicznych w stacji diagnostycznej.

DPF po regeneracji – ile wytrzymuje?

Jak, gdzie i za ile przeprowadzić regenerację filtra cząstek stałych?

Sama usługa polegająca na regeneracji filtra cząstek stałych nie jest droga. Jednak wszystko zależy od konkretnego warsztatu. Najważniejsze jest to, aby znaleźć zaufany serwis, dzięki temu kierowca będzie miał pewność, że jakość będzie na bardzo wysokim poziomie. Jest to bardzo ważne, ponieważ samochody, które nie mają sprawnie działającego filtra cząstek stałych, nie mogą poruszać się po ulicach. Wynika to z tego, że nie jest wtedy możliwe spełnianie normy spalin.

Jak długo wytrzyma DPF po regeneracji – Podsumowanie najważniejszych informacji?

Kierowcy zadają sobie także niejednokrotnie pytanie, jak długo wytrzyma filtr po procesie regeneracji. Tak naprawdę to wszystko zależy od kierowcy. Po pierwsze użytkownik musi systematycznie wypalać sadzę z filtra, regenerować, stosować odpowiednie dodatki, a także zwracać uwagę na powstawanie popiołu. Trzeba także z rozwagą podejść do tankowania paliwa. Wówczas filtr cząstek stałych może wytrzymać przebieg 300 tysięcy kilometrów.

Filtr cząstek stałych określany, również mianem filtra DPF. Jest on jednym z ważniejszych elementów układu wydechowego auta. Dzięki temu następuje minimalizacja emisji cząstek sadzy do atmosfery. W efekcie mniej zanieczyszczeń przedostaje się do środowiska. Filtr cząstek stałych najczęściej montuje się za katalizatorem. Co więcej, warto także wspomnieć o podzespołach, które są niezbędne do właściwej pracy filtra. Jest to przede wszystkim czujnik ciśnienia, czujnik temperatury i sonda lambda. Kluczowym elementem filtra cząstek stałych jest korpus, który wykonany jest ze stali nierdzewnej. W środku są małe kanaliki, które ułożone są w sposób równoległy. Gdy dojdzie do zapchania filtra DPF warto go zregenerować. Najlepiej zrobić to w warunkach warsztatowych. Istotne jest także że po regeneracji filtra trzeba prawidłowo eksploatować samochód, aby podzespół wytrzymał, jak najdłużej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button