Czyszczenie DPF forum

Filtr cząstek stałych jest to element, który znajduje się w układzie wydechowym samochodu. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pewnym czasie eksploatacji samochodu może na filtrze zgromadzić się duża ilość sadzy. Okazuje się, że można ją bezpiecznie usunąć przy użyciu pewnych metod. Zwykle szukamy informacji na czyszczenie DPF forum. Tym razem zapraszamy do specjalistów.

Dlaczego filtr cząstek stałych DPF się zapycha?

Po pewnym czasie filtr cząstek stałych z pewnością się zapcha. Dzieje się to najczęściej wtedy, gdy auto porusza się przede wszystkim na krótkich trasach. Wtedy nie ma możliwości, aby wytworzyć odpowiednią temperaturę. W efekcie samochód nie przeprowadzi wypalania. Dobrym rozwiązaniem jest udawanie się raz na jakiś czas w dłuższą trasę. Dzięki temu dojdzie do wypalania filtra DPF, a tym samym jego oczyszczania. Jednakże nie zawsze takie działanie jest wystarczające, ponieważ może dojść do takich zabrudzeń, których już nie uda się usunąć za pomocą procesu wypalania.

Regeneracja filtra DPF, czyli na czym polega czyszczenie hydrodynamiczne filtra?

W przypadku czyszczenia hydrodynamicznego wykorzystuje się specjalistyczną maszynę, która wytwarza strumień wody. Jest on później kierowany do środka filtra. Nie trzeba stosować żadnych dodatkowych środków czystości. Jest to technika, która wykazuje skuteczność na poziomie 98% przepustowości. Zaletą tej techniki jest to, że dzięki niej można z powodzeniem oczyścić kanały filtra z takich zanieczyszczeń jak sadza, popiół, nagar, czy też tlenek ceru. Warto skazać również na to, że metoda jest bardzo szybka. Nie trzeba tutaj też wycinać wkładu ceramicznego. Skuteczność metody wzrasta wraz ze zastosowaniem odpowiednich środków i detergentów.

Regeneracja filtra DPF, czyli na czym polega obróbka chemiczna? Czyszczenie DPF forum Ci tego nie powie!

Inną metodą pozwalającą na czyszczenie filtra DPF jest tak zwana obróbka termiczna. Wypalanie sadzy następuje w piecu indukcyjnym. Wkład ceramiczny umieszcza się zatem w piecu indukcyjnym na 12 godzin. Dzięki temu sadza może być odpowiednio wypalona i usunięta. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w ten sposób nie uda się usunąć zanieczyszczeń takich jak popiół. Co więcej, spora różnica temperatur może przyczynić się do uszkodzenia wkładu. Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest to, że trzeba w tym przypadku przeciąć filtr.

Czyszczenie DPF forum, czyli na czym polega obróbka ultradźwiękowa?

Inną metodą związaną z czyszczeniem filtra DPF jest obróbka ultradźwiękowa. Filtr należy zanurzyć w wannie, w której znajduje się roztwór. W środku są ultradźwięki, które wytwarzają ciśnienie w formie pęcherzyków. Dzięki temu dochodzi do oczyszczenia filtra DPF. Zaletą tej metod jest to, że nie trzeba rozcinać filtra. Jednak, gdy kanały są za bardzo zapieczone, woda nie dostanie się do wszystkich miejsc. Dlatego w tym przypadku istnieją pewne ograniczenia związane z działaniem. Dodatkowo trzeba zastosować sprzężone powietrze, ponieważ nie wszystkie obszary zostaną tym sposobem udrożnione.

Czyszczenie DPF forum 2

Regeneracja DPF czy warto, czyli co trzeba wiedzieć na temat metody obróbki pneumatycznej?

Obróbka pneumatyczna cechuje się przede wszystkim tym, że filtr DPF umieszcza się w specjalistycznym urządzeniu, w którym dochodzi do jego przedmuchiwania przy użyciu sprzężonego powietrza. Zaletą jest to, że metoda ta nie jest raczej inwazyjna. Nie trzeba też używać specjalnych detergentów. Wadą jest natomiast to, że konieczne jest tutaj przecięcie filtra i wyciągnięcie wkładu. Później rozdzielone elementy należy połączyć za pośrednictwem metody spawalniczej. Skuteczność określa się tutaj na poziomie 70 procent.

Chemiczne czyszczenie DPF

Kolejną metodą jest chemiczne czyszczenie DPF. Do środka wprowadza się specjalistyczne środki chemiczne, których zadanie polega na rozpuszczeniu sadzy. Do czyszczenia chemicznego stosuje się jeden detergent, natomiast do spłukiwania wykorzystuje się inny środek. Należy również podłączyć komputer serwisowy i uruchomić proces regeneracji filtra. Istotne jest to, że czyszczenie chemiczne odbywa się bez konieczności rozcinania filtra. Jednak metoda nie pozwala na usunięcie wszystkich zanieczyszczeń, ponieważ tym sposobem wypłukiwane są wyłącznie najmniejsze cząstki stałe, które umieszczone są w kanałach dolotowych wkładu. Nie ma tutaj potrzeby rozcinania filtra, ale mimo wszystko jest to inwazyjna technika czyszczenia filtra DPF.

Filtr cząstek stałych zanieczyszcza się najczęściej wtedy, gdy kierowca przede wszystkim jeździ na krótkich dystansach. Związane jest to, z tym że wtedy nie będzie możliwości wypalania sadzy. W rezultacie filtr szybko się zapcha. Nieczystości zatkają też światło porów i spaliny nie będą miały możliwości, aby się wydostać. W rezultacie czynniki te negatywnie odbiją się na pracy silnika. Koniecznie należy też dbać o odpowiednią eksploatację auta. Warto raz na jakiś czas udać się w dłuższą trasę i przeprowadzić wypalanie filtra DPF. Dzięki temu uda się zaoszczędzić na poważniejszej naprawie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button