Naprawa turbosprężarki po awarii DPF

DPF, czyli inaczej filtr cząstek stałych jest elementem, który znajduje się w samochodach z silnikiem diesla. Jest to inaczej część układu wydechowego auta. Najważniejszą funkcją tego elementu jest zmniejszanie emisji cząstek stałych do atmosfery. Istotne jest to, że awaria filtra cząstek stałych może przyczynić się do wadliwego działania innych podzespołów. Naprawa turbosprężarki po awarii DPF to najczęstszy przypadek.

Wpływ DPF na turbo i naprawa turbosprężarki po awarii DPF

W sytuacji, w której turbosprężarka pobiera olej, kierowca może zauważyć kilka charakterystycznych objawów. Jednym z symptomów jest większe zużycie oleju. Kolejną rzeczą jest biały dym wydobywający się z układu wydechowego auta. Niektóre osoby dostrzegają niebieski dym z rury wydechowej. Wówczas olej spala się w komorze spalania. Kłopoty z turbiną mogą przyczynić się do spadku mocy, a także ogólnej wydajności silnika. Silniki, które mają systemy diagnostyczne, mogą wytwarzać kody błędów, informujących o problemach z turbosprężarką. Gdy turbina ulegnie awarii, będzie wskazywać na charakterystyczne symptomy. Dla przykładu jest to spadek mocy auta. Co więcej, może dojść też do spadku osiągów samochodu. Kierowca może usłyszeć również nietypowy hałas, którego nie było wcześniej. Wśród tych odgłosów wymienić należy: piszczenie, szumy, gwizdania, a czasami nawet pojawia się wycie.

Jakie jest znaczenie turbosprężarki w samochodach?

Turbosprężarka pełni bardzo ważną funkcję w samochodach. Jest to element układu wydechowego auta, który powszechnie stosuje się od 1973 roku. Dzisiaj jest to jeden z najczęściej spotykanych układów doładowania w przypadku jednostek napędowych. Turbina pracuje w bardzo wymagających warunkach, dlatego wytwarza się ją z materiałów wykazujących się dużą odpornością na wysokie temperatury, czy też korozję. Zatem element ten może wykonywać swoje zadanie przez dłuższy czas. Jednakże nie oznacza to, że turbina nie może ulec awarii. Wpływ na nią ma nie tylko eksploatacja, ale także filtr DPF, o czym wspomniano w powyższych fragmentach prezentowanego tekstu.

Regeneracja, czyli doskonały sposób na przywrócenie turbiny do pełnej funkcjonalności

Regeneracja jest jednym z najlepszych sposobów na przywrócenie turbiny do stanu używalności. Oczywiście nie każda turbosprężarka nadaje się do regeneracji. Natomiast, jeśli jest taka możliwość, warto z tej opcji skorzystać. Regeneracja jest naprawą urządzenia przez wykorzystanie nowych komponentów. Gdy auto trafi do profesjonalnego serwisu samochodowego, specjaliści rozbierają element na części, czyszczą i piaskują niektóre fragmenty. Co więcej, następuje również sprawdzenie każdej części pod kątem nawet najdrobniejszych mankamentów. Uszkodzone elementy zamienia się na nowe. Po wymianie pozostaje złożenie układu turbodoładowania, następnie wyważenie rdzenia turbiny i regulacja nastawu kierownicy. Później turbosprężarka wraca do właściciela auta. Po dobrze przeprowadzonej regeneracji właściciel powinien cieszyć się dobrą funkcjonalnością elementu przez dłuższy czas.

Naprawa turbosprężarki po awarii DPF

Czy warto przeprowadzać regenerację turbosprężarki? Czyli naprawa turbosprężarki po awarii DPF

Regeneracja turbosprężarki jest lepszym rozwiązaniem niż wymiana elementu na nowy, ponieważ przy pierwszej opcji kierowca poniesie niższe koszty. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że regeneracja turbosprężarki jest doskonałym rozwiązaniem wtedy, gdy uszkodzenia komponentu nie są zbyt poważne. Co więcej, dobrze jest zdecydować się na regenerację turbiny z gwarancją. Wówczas można mieć pewność, że gdy pojawią się dodatkowe problemy, zostaną one naprawione bez potrzeby uiszczania dodatkowych kosztów.

Jaki jest koszt związany z regeneracją turbosprężarki?

Koszt regeneracji turbosprężarki zależy od rodzaju turbiny. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że regeneracja turbosprężarki ze zmienną geometrią jest nieco droższa. Wynika to z tego, że taki komponent jest bardziej złożony, jeśli chodzi o konstrukcję. Co więcej, nie bez znaczenia jest też stopień uszkodzenia elementu. Turbina może wymagać tylko piaskowania i kalibracji. Może się jednak okazać, że potrzebna będzie wymiana dużo droższych elementów. Koszt regeneracji turbosprężarki w Polsce kształtuje się na poziomie od 500 do 900 zł.

Jakie mogą powstać dodatkowe koszty w przypadku regeneracji turbiny?

Regeneracja turbiny nie obejmuje wszystkich kosztów. W kalkulacji znajdą się między innymi takie pozycje jak: koszt montażu i demontażu turbiny oraz koszt wysyłki turbosprężarki i powrotu z firmy, która zajęła się regeneracją.

Gdzie nie należy przeprowadzać regeneracji turbosprężarki?

W Polsce funkcjonuje bardzo wiele firm, którym można zlecić regenerację turbosprężarki. Jednakże nie każdy serwis jest godny uwagi. Przed wyborem firmy trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Jest to między innymi doświadczenie, posiadany sprzęt i realne opinie dotychczasowych klientów. Należy mieć również na uwadze fakt, że najlepsze firmy działające na rynku dają gwarancję na wykonane prace.

Naprawa turbosprężarki po awarii DPF – podejście holistyczne

Na zakończenie warto zwrócić uwagę na to, że regeneracja turbiny nie stanowi rozwiązania problemu. Trzeba dowiedzieć się, co spowodowało usterkę. Gdy na przykład jest to filtr DPF należy się tym zająć. Oczywiście może to być normalne zużycie eksploatacyjne turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button