Jak załatać dziurę w tłumiku bez spawania?

Zdarza się, że podczas jazdy autem układ wydechowy pojazdu zaczyna wydawać charakterystyczny metaliczny dźwięk. Co więcej, innym niepokojącym objawem są spaliny wydobywające się z innego miejsca niż końcówka układu wydechowego. Wówczas możesz być pewny lub pewna, że doszło do powstania dziury w tłumiku. Okazuje się, że ten problem można naprawić samodzielnie bez konieczności spawania uszkodzonych elementów. Dowiedz się, jak załatać dziurę w tłumiku.

Jakie są przyczyny powstania dziury w tłumiku?

Zanim rozwiążemy problem jak załatać dziurę w tłumiku poznamy przyczyny powstania awarii. Powodów może być bardzo wiele. Jedno jest pewne, problem nie powstaje sam z siebie. Jedną z przyczyn nieszczelności układu wydechowego może być korozja. Co więcej, wysoka temperatura z pewnością znacznie przyspieszy ten proces. Do tych warunków wystarczy dodać dużą wilgotność oraz materiały niskiej jakości i problem gotowy. W takich okolicznościach elementy układu wydechowego w końcu zaczną odmawiać posłuszeństwa i rdzewieć. Najczęściej dochodzi do uszkodzenia tłumików, ponieważ są one wyprodukowane cienkiej blachy.

Jednakże nie jest to jedyna droga prowadząca do powstania dziury w układzie wydechowym. Na niekorzyść działają również nieustanne uderzenia, a także nieuważna jazda polegająca na częstych trafieniach w krawężnik.

Po czym poznać, że tłumik w samochodzie został uszkodzony?

Obserwacja swojego pojazdu jest najlepszą rzeczą, która możesz zrobić. Dzięki temu ochronisz się przed poważniejszymi sytuacjami. Dlatego działaj zawsze wtedy, gdy pojawi się coś niepokojącego. Gdy dojdzie do uszkodzenia tłumika, poczujesz zapach spalin w kabinie samochodu. Co więcej, jednym z symptomów jest dziwny dźwięk, który spowodowany jest właśnie przez nieprawidłowe działanie tłumika. Może dojść również do zerwania bądź oderwania któregoś z elementów układu.

Jak załatać dziurę w tłumiku bez spawania?

Jak sprawdzić, że doszło do nieszczelności układu wydechowego?

W takich okolicznościach udaj się do dobrego warsztatu, który zweryfikuje problem. W przypadku, gdy chcesz przeprowadzić diagnostykę, musisz samodzielnie podnieść pojazd na taką wysokość, aby zyskać dostęp do układu wydechowego. Użyj do tego celu podnośnika samochodowego i kobyłek. Wspaniałą metodą, która pomoże Ci w rozpoznaniu źródła problemu, będzie odkurzacz i płyn do naczyń z wodą. Skieruj rurę odkurzacza do końcówki wydechu i ustaw działanie urządzenia w taki sposób, aby zamiast ssać, dmuchał. Następnie spryskaj układ przygotowaną wcześniej wodą z płynem do mycia naczyń i obserwuj czy w rezultacie powstają bąbelki. Użyj także lusterka i dokonaj dokładnych oględzin samochodu. Poszukaj śladów korozji, pęknięć i innych nieprawidłowości.

Jak załatać dziurę w tłumiku bez spawania?

W przypadku, gdy odkryjesz, że źródłem kłopotów jest dziura w tłumiku, natychmiast przystąp do działania. Postępowanie zależy od tego czy jest to niewielkie uszkodzenie, czy też pęknięcie większego kalibru. W pierwszym przypadku dokładnie oczyść miejsce, w którym powstała nieszczelność. Wykorzystaj do tego zadania papier ścierny lub szczotkę drucianą. Dzięki temu usuniesz wszelkie zanieczyszczenia i pozostałości po rdzy. Później odtłuść obszar, aby pozbyć się tłustych śladów. W rezultacie element łączący będzie lepiej przylegał. Do małych napraw sprawdzi się pasta uszczelniająca. Takie rozwiązania szczególnie dobrze spisują się, gdy do problemu dojdzie na trasie lub czas nie sprzyja specjalistycznym naprawom. Upewnij się, że produkt wyróżnia się wysoką jakością i jest odporny na działanie wysokiej temperatury.

Jak załatać dziurę w tłumiku bez spawania?

Czym zakleić dziurę w tłumiku, czyli co zrobić, gdy mamy do czynienia z większym problemem?

Do dziur większego kalibru fantastycznie nadają się taśmy i bandaże. Są one mocne i doskonale radzą sobie z niesprzyjającymi warunkami, które panują w układzie wydechowym. W tym przypadku owiń dziurawy tłumik, a później podgrzej taśmę opalarką. Możesz także uruchomić silnik swojego auta. Jest to istotne, ponieważ wówczas utwardzisz wykorzystanie połączenie. Do uszczelniania tego elementu przeznaczony jest także specjalny cement. Przed zastosowaniem tego produktu, jak i innych rozwiązań pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu powierzchni. Dzięki temu naprawa będzie znacznie skuteczniejsza.

Jak dbać o układ wydechowy auta?

Najlepszym sposobem na uniknięcie kłopotów z układem wydechowym samochodu jest regularna i prawidłowa konserwacja. W tym celu korzystaj ze wsparcia sprawdzonego, a także specjalistycznego warsztatu. Pamiętaj o tym, że system ten składa się z wielu elementów, które po prostu mogą się zużyć i zepsuć. Co więcej, są one narażone na korozję, która niestety często odpowiada za różne nieprawidłowości, jeśli chodzi o funkcjonowanie. Specjaliści zalecają, aby takie przeglądy odbywały się z częstotliwością co 18 miesięcy lub wtedy gdy zauważymy jakieś wady związane z działaniem samochodu. Dzięki temu zabezpieczysz się przed poważniejszymi konsekwencjami, a także dużymi wydatkami z budżetu domowego. O dobre działanie systemu zadbasz też przez stosowanie preparatów antykorozyjnych. W rezultacie maksymalnie wydłużysz żywotność swojego ukochanego auta!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button